pondělí 10. února 2020

Čočková paštika

Jezdím k pár lidem jako pedikérka a v pátek jsem byla u Zdeničky a její dcery, jezdím k nim moc ráda, vždy odejdu s nějakým výborným receptem. Většinu návštěvy probereme všelijaké kuchařské poznatky a knížky a také povídáme o životě. Takové návštěvy mám moc ráda a odcházím s dobrou náladou a plná pozitivní energie. Jsem za tyto návštěvy velmi vděčná.        
Tentokrát jsem u Zdeničky ochutnala úžasnou čočkovou paštiku a hned jsem nakoupila suroviny a ještě ten den se na ni vrhla. :)

A tady máte receptík: 

Suroviny: 
300g čočky ( já použila černou Belugu, ale můžete i klasickou 
         2 šalotky ( cibule )    
200g žampionů
           150g vlašských ořechů
sůl, bobkový list, pepř, 1/2 hrsti tymiánu 
2 stroužky česneku
    olej, 1 citron 
                                                
Postup:

Čočku propláchneme a namočíme na 2 hodiny do vody. Scedíme a v nové osolené vodě s bobkovým listem vaříme doměkka cca 30 minut.
Na pánvi opražíme na sucho vlašské ořechy, dáme bokem. Do pánve dáme olej, ihned osolíme a vsypeme šalotku a orestujeme dozlatova. Přidáme na menší kousky nakrájený česnek, tymián a žampiony opepříme a poté smažíme dokud se nevypaří voda.
Dvě lžičky čočky dáme stranou a zbytek přimícháme k žampionům. Odstavíme z ohně.
V mixéru rozmixujeme ořechy, přidáme k čočkovo-žampionové směsy, štávu z citronu a rozmixujeme do hladka.

Paštiku servírujeme ozdobenou čočkou, semínky, ořechy - dle chutí a fantazie.
Paštiku uchováváme v chladu.



 



                                                                   Dobrou chut´ :)

Žádné komentáře:

Okomentovat